INDUSTRY 4.0 JUŻ NIEBAWEM

Z wiosną tego roku Systema Polska , po uzyskaniu decyzji o wsparciu z Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej rozpoczęła budowę hali produkcyjnej, w której będą pracowały trzy nowe maszyny w technologii Industry 4.0. Wszystkie maszyny pozwolą Systema Polska na wprowadzenie zmian w procesie produkcyjnym, zwiększenie wydajności i większą elastyczność asortymentu naszego portfolio. Zakończenie inwestycji planujemy na koniec roku. Systema Polska, będąc firmą inżynierską z branży HVAC, kładzie nacisk na rozwój swoich produktów. Swoją działalność w Polsce rozpoczęła w 1998 roku. Głównymi obszarami działania firmy jest Ogrzewnictwo i Wentylacja dla potrzeb obiektów wielkokubaturowych tj. magazyny logistyczne i hale produkcyjne.

Portfolio produktów podlega ciągłem zmianom, przy wykorzystaniu know-how Systema w zakresie ogrzewania promiennikowego i nadmuchowego oraz wentylacji. Systema jest jednym z głównych producentów promienników podczerwieni gazowych oraz nagrzewnic powietrza gazowych. w 80 % nasze portfolio stanowią produkty standardowe, bądź swobodnie konfigurowalne z dostępnych standaryzowanych elementów urządzeń. Nasze produkty przechodzą przez wszystkie gniazda produkcyjne tj. obróbka metali – czyli cięcie, gięcie, spawanie i zgrzewania, potem lakierowanie i  montaż, łącznie z wykonywaniem testów, przed pakowaniem. Podstawą naszej firmy są ludzie i właściwa organizacja pracy. Pierwszą twarzą Systema są handlowcy, wspomagani, przez dział marketingu, obsługi klienta. Dział R&D pracuje w zakresie modernizacji i rozwoju produktów.

Dotychczas stosowana technologia oraz park maszynowy zdecydowanie nie pozwala na zwiększenie produktywności firmy. To wymaga zmiany parku maszynowego. Zaczynaliśmy od pomysłu, poprzez opracowanie business planu, kontakcie z Łódzką Specjalna Strefa Ekonomiczną, otrzymaniem wsparcia i rozpoczęciem inwestycji. Po zakończeniu tego etapu, kolejnym krokiem milowym będzie implementacja naszych produktów do nowej technologii wykonania, ale także zmiana wyzwania dla naszej całej załogi. Systema koncentrując swoją sprzedaż na potrzeby klienta B2B w obszarze nowych inwestycji zdobędzie przewagę na swoim konkurentami w możliwościach transformacji w swoim portfolio i szybkości reakcji na zmiany w HVAC.
Industry 4.0